Deze week viel hij weer op de deurmat in heel Kudelstaart. De bekende envelop van de veilingKudelstaart voor Kudelstaart. Rond gebracht door vrijwilligers van de ouderensoos. De boodschap was duidelijk. ‘Laten we weer als Kudelstaarters achter Kudelstaarters staan.’

Zaterdagavond 10 mei wordt voor de veertiende keer de veiling in Dorpshuis ’t Podium georganiseerd. Het bestuur, bestaande uit de tien heren Jan Bunnink, Richard Buskermolen, Ton Hol, Aad van den Hoorn, Ben van Maris, Hans Splinter, Arie Stolwijk, Ad Verburg, Arie de Vos en Sjaak van der Weijden en één dame Marlouk Sparnaaij, is alweer druk met de voorbereidingen.

Van computerhulp tot etentjes
Kudelstaarters worden opgeroepen mee te helpen om de veiling tot een succes te maken. Particulieren, scholen en het bedrijfsleven. Dit kan door in mei naar de veiling te komen en te bieden op de verschillende kavels. Maar ook nu al kan iedereen een steentje bijdragen aan het lokale verenigingsleven en de goede doelen.

Bij de brief zit een bon waarop je aan kunt geven of je geld wilt schenken (contant, eenmalige machtiging of door overschrijving) of dat je een dienst wilt aanbieden. Een dienst kan variëren van een middagje schoonmaken, een kamertje behangen, gezichtsbehandeling geven, computerhulp of het verzorgen van een etentje tot aan het ter beschikking stellen van producten, als bloemen en planten, huishoudelijke apparaten, etenswaren etcera.

Rode bussen
De ingevulde bonnen kunnen tot 6 april in speciale bussen gedaan worden die in het winkelcentrum te vinden zijn. Er staan de bussen bij Gall & Gall, Albert Heijn en Bakkerij Van Leeuwen. Na 6 april gaat het bestuur een kavellijst opstellen waarop alle Kudelstaarters kunnen bieden tijdens een, altijd, feestelijke veilingavond.

Steunen verenigingen en stichtingen
Tot en met vorig jaar is er ruim € 225.000 opgehaald en eerlijk verdeeld onder de veertig verenigingen, clubs en stichtingen die Kudelstaart rijk is. Ook dit jaar mogen zij weer een beroep doen op Kudelstaart voor Kudelstaart. Om in aanmerking te komen voor een financieel duwtje in de rug, moeten ze tussen 15 maart en 29 april een goed onderbouwde aanvraag indienen bij het bestuur.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *